Wednesday 27 July 2011

Susahnya Kalau Sekadar Mengharap Duit Suami

Bulan ni aku berbelanja agak terlebih sedikit. Rasanya takpun sampai RM1000. Maklumlah bulan ni kena beli kain untuk hantar pada tailor. Tapi kecik hati bila suamiku bising. Expenses yang sebenar RM5500 setiap bulan tak termasuk makan dan emergency kes. Tapi suamiku sendiri suruh aku bayar loan rumah sampai dekat triple. Maintenance rumah bayar terus untuk setahun. Bayar cukai pintu lagi. Pastu bising kata aku tak tau berjimat. Pelik. Bila aku bagi list kat dia semua bayaran tu dia diam tak cakap apa. Seolah olah masih menyalahkan aku bila dia kata makan, kalau RM15 sehari baru RM450 sebulan. Dia tak tau agaknya zaman sekarang dah berubah. Kos dah meningkat berkali ganda. Rasa macam nak serahkan semua tugas berbelanja kat dia jer. Biar dia tau sikit..... nak kena cari kejelah ni....tension..tension.

No comments:

Post a Comment